Locale Altele
Vineri, 25 Octombrie 2024
Vin, 25 Oct 2024
LocaleEvenimentAdministratieSocialCulturalPoliticEconomicInfracţionalitateEducaţieReligieSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
Petiții online pro și “contra” Lidl
Florin Răchitan  - Sambata, 6 August 2016

Trăim vremea administrației publice făcute pe Facebook, așa că nu e de mirare că, după modelul foarte trendy, dar absolut inutil, care face ravagii în ultima vreme în societatea românească, a apărut și la Satu Mare moda petițiilor online, de data aceasta în legătură cu proiectul controversat al construirii supermarketului Lidl lângă Biserica “Sfinții Împărați Constantin și Elena” de la Cap Pod Golescu.

Inițiativele vin după ce opinia publică sătmăreană a fost inflamată în ultimele săptămâni cu o campanie ce lasă impresia că aceasta ar fi cea mai arzătoare problemă a orașului, în dezbateri intrând inclusiv reprezentanții diasporei, după modelul luatului țării înapoi, ignorând complet realitățile din țările lor de adopție, unde nici măcar nu ar fi permisă includerea pe ordinea de zi a Consiliului Local a vreunui proiect care să prevadă construirea unui supermarket în imediata vecinătate a unei biserici (bine, acolo nici MegaMall nu se contruiește lângă catedrală, dar noi încă nu suntem în etapa aceea n.r.).

Între timp, “capetele limpezi” din UDMR păstrează o tăcere discretă asupra subiectului, Primăria a anunțat că proiectul va fi supus din nou dezbaterii Consiliului Local în ședința din această lună, cu o soluție de compromis ce prevede plantarea unui gard viu între biserică și supermarket, iar ALDE a anunțat că va vota oricum împotriva proiectului, indiferent de votul majoritar exprimat la presiunea opiniei publice, din motive despre care nu se pomenește în isteria întreținută în ultima vreme, dar care au cu atât mai mult legătură cu realitatea din teren, ce pare să nu intereseze pe nimeni.

Primii care au avut ideea petiției online au fost unii care ne-au trimis comunicat de presă în acest sens, dar au insistat să rămână anonimi, ei susținând proiectul în varianta inițială propusă de Lidl, adică magazinul așezat cu spatele la biserică, chiar dacă nici lor nu le este foarte clar ce anume susțin și folosesc deja arhicunoscutele locuri comune în argumentarea lor, inclusiv faza cu Evul Mediu.

“Această petiție are ca scop susținerea proiectului de construire a unui supermarket Lidl pe Strada Careiului din Satu Mare. Acest lucru a fost oprit deocamdată de conducerea bisericii din cauza unui motiv abusurd și anume că este amplasat cu spatele la biserică. Prin tot respectul care îl purtăm față de lacasele de cult considerăm că acestea nu ar trebui să se amestece în treburi administrative (precum se proceda în Evul Mediu ) și să înceteze să oprească dezvoltarea orașului din cauza anumitor mofturi. Această investiție nu numai că va oferi un supermarket pentru sătmăreni dar va și crea locuri de muncă. Vă rugăm să semnați petiția și să o distribuiți că să o vadă și alte persoane, aceasta ulterior va fi trimisă primarului și consiliului local” – se arată în prezentarea lor.

Nici tabăra cealaltă nu s-a lăsat mai prejos și a lansat o altă petiție online, distribuită intens pe Facebook, chiar dacă e de așteptat că potențialii semnatari ai acestei petiții să nu fie neapărat prezenți toată ziua pe rețeaua de socializare de pe Internet.

“Vreau un magazin Lidl pe strada Careiului din Satu Mare, dar nu vreau sa fie cu spatele la biserica. Dumnezeu e mare si ne ajuta! Cu noi este Dumnezeu!” – se arată în prezentarea celeilate tabere, care, cel puțin deocamdată, a reușit să adune doar vreo 10% din semnăturile ce s-au dat pentru prima petiție.

Așadar, simplificând lucrurile la nivelul de înțelegere al maselor de manevră, “hipsterii” pot să-și semneze petiția aici, iar “habotnicii” aici. Nu că ar avea vreun rost, dar ca să se simtă ei bine, că au semnat și și-au susținut punctul de vedere, ca și cum lucrurile nu ar fi deja aranjate.   

 

Tags: petitie  online  lidl  
3014 vizite
Distribuie pe